Tuesday, July 5, 2011

Titis Air Mata Buat Bangsaku...

Sedih hati aku tatkala melihat kecetekan pemikiran anak bangsa Melayu yang juga merupakan bangsaku. Yang tumpah darahnya sama seperti diriku yang kerdil ini. Ya, memang kala dilihat pada pandang yang sekilas maka dilihat Melayu itu penuh bersemangat. Namun disebaliknya, mereka tidak langsung sedar akan kebodohan yang ditunjukkan dikala masing-masing kononnya menunjukkan semangat dan keberanian untuk menghadapi apa sahaja. Lebih menyedihkan, bekas-bekas pelajar yang sama menadah ilmu denganku di sekolah yang sama turut menonjolkan kebodohan serta kecetekan fikiran mereka. Konon kata mahu berjihad, akan tetapi tanpa sedar mereka sebenarnya hanya sekadar menjadi kuda-kuda atau lebih senang aku katakan dengan bahasa kasarnya barua bagi satu bangsa minoriti yang tak sudah-sudah menidakkan Melayu sebagai tuan kepada tanah bertuah ini. Tanpa sedar mereka sebenarnya hanya dipergunakan dan dijadikan boneka oleh mereka yang berkepentingan politik serta peribadi yang rakus ingin mencapai kehendak serta kemahuan mereka.

Ya, sememangnya aku bercakap tentang perhimpunan Bersih 2.0 yang akan dilangsungkan pada tanggal 9 Julai 2011 ini dalam keadaan apapun. Aku tidak kisah jika ada di antara yang membaca warkah ini bakal mengata aku, menghina aku, mencaci serta mencerca diri aku ini. Biarlah. Dan sebagaimana telah dilafazkan Isa Al-Maseh kala menghadapi seksaan dari kaumnya kepada dalam doanya kepada Allah: "Ampunilah mereka wahai Tuhanku kerana sesungguhnya mereka itu tiada tahu". Begitulah yang berlaku dikala ini. Semua kerana mereka itu tiada tahu sungguhpun setiap perkara yang berlaku di kala ini telah sekian lama diperjelaskan Allah dalam Kitab Suci al-Quran. Maka benarlah Kalam Allah dalam surah Ar-Rahman yang telah diulangi sebanyak 30 kali iaitu: 

فَبِأَيِّآلَاءرَبِّكُمَاتُكَذِّبَانِ


"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah telah engkau dustakan?"

Satu kali disebut bersamaan satu hari, maka 30 kali bermakna setiap hari kita telah mendustakan bukan hanya Kalam Allah bahkan Kitab Suci al-Quran yang merupakan mukjizat terbesar diturunkan Allah dan ditinggalkan Rasul Allah, Muhammad S.A.W kepada sekelian umat selepasnya. Kerana pendustaan terhadap kitab suci itu jugalah kenapa dapat dilihat jelas, bangsa Melayu, beragama Islam yang terlalu taksub mengikuti sebuah parti politik yang kononnya mahu memperjuangkan penubuhan sebuah negara Islam, kini menjadi pengikut setia bontot seorang perempuan berbangsa India dan beragama Hindu yang tebal dengan pegangan agamanya serta budaya hidup keturunannya. Malah dalam tidak kita sedari perempuan itu juga merupakan seorang yang begitu menyanjung tinggi serta setia dan amat sayangkan budaya keturunan yang diamalkan di bumi nenek moyangnya sebelum sampai keturunannya sampai ke tanah bertuah bernama Tanah Melayu ini.

Jujur aku katakan di sini jika apa yang mereka lakukan sekarang ini dikatakan sebagai sebuah perjuangan jihad, maka aku akan mengangkat tanganku secara membelakang dihadapan muka orang yang mengatakan itu. Akan kulipatkan semua jari jemariku kecuali jari tengah atau jari hantuku yang akan aku tegakkan setegak-tegaknya sungguhpun rapat ke muka orang yang mengatakan itu. Dan sejujurnya akan kulakukan berulang kali sekiranya yang mengatakan itu adalah dari kalangan sebangsa dan seagama denganku. Kerana ternyata mereka telah terang-terangan menunjukkan kebodohan, kebanjingan dan kesundalan mereka. Bagi aku mereka ini hanya mencemarkan nama baik bangsa dan Agamaku. Malah mereka ternyata merupakan satu bangsa yang langsung tidak sayangkan tanah air mereka. Mereka ini menderhaka kepada tanah tumpah darah mereka yang telah sekian lama diperjuangkan oleh ramai nenek moyang orang Melayu yang telah begitu ramai berkorban nyawa mendapatkan kemerdekaan bagi tanah bertuan yang lebih gemar aku sebut namanya sebagai Tanah Melayu.

Sepertimana pernah dilaungkan Allahyarham Dato' Onn Jafar saat mula melangkah juangnya, "TANAH INI TANAH MELAYU!!! maka aku berkata kepada semua yang menjadi banjingan-banjingan pengikut bontot seorang perempuan India beragama Hindu itu, JANGAN SESEKALI KAMU SEKELIAN BANGSAT MENJUAL MARUAH TANAH BERTUAH INI..JANGAN SESEKALI KAMU MENJUAL KEAMANAN TANAH KERAMAT INI...JANGAN SESEKALI KAMU MENGGADAIKAN DAULAT KETUANAN MELAYU YANG MENAUNGI KAMU SELAMA INI..KAMU SEMUA JANGAN JADI BANGSAT, JANGAN JADI SUNDAL, JANGAN JADI BANJINGAN...JANGAN SESEKALI MEMBAWA BUDAYA BANGSA LUAR YANG BERAGAMA HINDU ATAU BUDDHA ITU MENJADI BUDAYA DI TANAH MELAYU YANG AKU SAYANGI INI...

Kalau nak berjihad belajar dulu bagaimana mahu berjihad ikut cara Islam. Terutama bagi teman-teman sepersekolahanku yang merupakan mereka yang telah diajarkan Islam kepada mereka. Terutama mereka yang telah ikut sama tertangkap dan meringkuk dalam kandang berjeriji besi bak seekor lembu yang terkurung dalam kandang besi. Selak dahulu al-Kitab itu dan jenguk-jenguklah kalaupun tak mahu memerhati ke Surah 47 yakni Surah Muhammad, Surah 22: Al-Hajj, serta jangan pula lupa membaca serta meneliti Surah 67: Al-Mulk. Bacalah dengan bahasa yang mudah kalian semua fahami yakni bahasa yang merupakan bahasa yang mana kamu dilahirkan, kerana sebagai Melayu, andainya pembacaanmu itu dalam bahasa Arab yang tidak kamu fasih tentangnya, maka tentunya tiada akan kamu benar-benar faham. Dan sesungguhnya Allah juga telah berfirman dalam Surah Maryam ayat 97 yang bermaksud:

"Maka sesungguhnya kami telah memudahka turunnya al-Quran ini dengan bahasamu (Wahai Muhammad), ialah supaya kamu memberi khabar gembira dengannya kepada orang-orang yang bertaqwa, dan supayan engkau memberi amaran dengannya kepada kaum yang degil dalam kekufurannya".
Apa yang perlu kalian fahami dalam firman berkenaan adalah, Allah mengarahkan Rasul-Nya Muhammad untuk menyampaikan perkhabaran, pengajaran, peringatan dan amaran yang terkandung dalam al-Quran dengan menggunakan bahasa yang mudah difahami oleh sesebuah kaum itu iaitu bahasa kaum itu sendiri. Dan dalam konteks itu al-Quran kala itu dibacakan dalam bahasa Arab kerana ia disampaikan kepada orang-orang Arab. Dan sekiranya ketika itu Rasul-Allah menyampaikan kepada bangsa Melayu, tentunya Baginda akan menyampaikannya dalam Bahasa Melayu yang merupakan bahasa paling mudah untuk kita fahami. Ini adalah sesuatu yang seringkali kita tidak fahami menyebabkan kita ditekankan supaya membaca al-Quran dalam Bahasa Arab dengan disunatkan berlagu-lagu seperti taranum dan sebagainya semenjak turun temurun sungguhpun kita tidak pernah faham sepatah haram apa yang kita baca itu.

Pokoknya berjihadlah kerana berjihad itu tidak salah. AKAN TETAPI BERJIHADLAH DENGAN ILMU DAN JANGAN SESEKALI SEKADAR MENJADI PAK TURUT YANG SENANTIASA BERAKHIR DENGAN MENCIUM BONTOT ORANG LAIN. Islam tidak pernah mengajarkan membuat kecoh di tengah-tengah jalan raya sehingga menyusahkan orang ramai kerana cara itu hanya akan membuat orang jelak, marah, menyampah dan akhirnya mengutuk, mencaci, memaki-hamun serta mencerca kita. Allah telah mengurniakan akal yang waras sebagai tanda manusia itu makhluk paling baik penciptaannya dan kerana itu juga ia diletakkan di tempat paling atas dalam struktur badan manusia. Oleh itu janganlah pula kita meletakkan akal itu di telapak kaki dan meletakkan pula nafsu kita di tempat yang sepatutnya diduduki akal. Berfikirlah dengan akal dan bukannya dengan lubang bontot yang akhirnya akan membuat kita menyesal dan keluarga serta sanak saudara merana kesusahan. Hatta dalam al-Quran sendiri kita telah diajar untuk berfikir menggunakan akal.

Ya... benar penganjur itu telah akur untuk tidak mengadakan demonstrasi jalanan, sebaliknya berlih membuat perhimpunan dalam stadium selepas dinasihati DYMM Yang Dipertuan Agong. Itu di hadapan Agong dan Sultan. Tetapi dalam hatinya kita tak tahu, waima kita juga tidak tahu apa agendanya yang sebenar. Sedangkan dia telah terbukti seorang manusia yang sangat munafik apabila dahulunya cukup kuat semangat perjuangan anti Islam dan memperjuangkan agar negara ini membenarkan perlakuan MURTAD, tetapi kini sibuk mahu bersama pembangkang-pembangkang dari kalangan Melayu dan Islam untuk menyokong propagandanya. Namun pelik kerana kebanyakan yang Islam ini seumpama lembu dicucuk hidung menurut sahaja kemahuan Pembela Murtad ini. TAK TAHU MALUKAH MELAYU DAN ISLAM INI? Kenapa begitu rendah kalian letakkan darjat kalian di hadapan cucu cicit pengembala Lembu Berhala itu? Kalian semua ini sudah tak ada maruahkah? atau kalian semua mahu turut jadi Hindu dan Buddha?

No comments:

Post a Comment