Tuesday, June 21, 2011

Salam perkenalan...

Akhirnya atas saranan, desakan, cadangan dan bermacam bentuk suara yang dilontarkan kawan, sahabat, teman dan seangkatan dengannya, maka muncul akhirnya satu blog milik Mustaqim Amir Azuari Mohamed a.k.a Amir 'Flaming Coffin' Mohamed {nama gua kat FB}.

Sebetulnya aku masih baru bermain blog dan sepertinya anak-anak kecil yang baru mahu berjinak tentunya aku ini tidak begitu mahir dengan permainan di blog.

Lamun, setahunya aku ini, sepertimana pernah diceriterakan kawan, sahabat, rakan dan taulan, blog merupakan tempat di mana lontaran idea, pendapat, pandangan serta luahan rasa dapat dibuat.

Aku tidak mengkhaskan blog ini untuk memperkenalkan diri aku, mahupun ingin ianya menjadi sebuah diari perjalanan hidupku, akan tetapi lebih kepada ingin menjadi tempat aku melontarkan idea-idea, pandangan serta buah fikirku mengenai pelbagai perkara terutama sekali tentang isu yang menyelubungi bangsa dan ngaraku, nasib dan masa hadapannya serta pelbagai lagi.

Sementelah, aku juga ingin menjadikan blog ini sebagai sebuah tempat di mana aku dapat memperkayakan dan berkongsi pemahaman diriku serta lain-lain orang yang banyak tentang pelbagai perkara baik lahiriah, batiniah, dan paling penting Islamic serta Religious.

satu lagi, mungkin di blog ini kalian akan dapat melihat banyak penggunaan bahasa Melayu lama, tua, puitis serta pelbagai lagi kerana itulah aku yang aku ingin kalian kenali...sebagai Melayu...anak Melayu...Perwaris bangsa penjunjung adat Melayu...Aku adalah aku...dan fitrah kejadianku dalam keponakan Melayu...maka bahasa lidah ibundaku juga adalah Bahasa Melayu...aku sayang Agamaku, aku sayang bangsaku dan aku sayang bahasaku...

Arakian, tidak mahu lagi ku perpanjangkan introduksi aluan kalian ke blog aku ini...dan aku sudahi ianya dengan ucapkata...Selamat Datang, Selamat Singgah, Selamat Sejahtera dan Assalamualaikum Warahmatullah {Sejahtera dan dirahmati Allah ke atas kamu semua}...

No comments:

Post a Comment